3: Uus meedia...?
Kuidas The Guardian ja Financial Times kasutavad uusi meediakanaleid
Kui mõelda tuntud ajalehtedele, siis The Guardian ja Financial Times on kaks nime, mis on tuntud mitte ainult oma trükitud väljaannete, vaid ka uute meediakanalite kaudu. Kuidas nad seda teevad ja kuidas nad sotsiaalmeediat kasutavad?
The Guardian: kuidas uusi kanaleid oskuslikult kasutada
The Guardian on Briti ajaleht, mille asutasid 1821. aastal John Edward Taylor ja tema meeskond Manchesteris. Praeguseks on see üks maailma juhtivaid sõltumatuid uudiste väljaandeid, pakkudes laia toimetusekategooriat – alates poliitikast ja majandusest kuni kultuuri ja teaduseni. The Guardian on tuntud oma erapooletu ajakirjanduse ja progressiivse vaatenurga poolest.
The Guardian on tuntud oma oskuse poolest uutes meediakanalites aktiivselt tegutseda. The Guardianil on Facebook, Twitter, Instagram, TikTok ja palju muud. Nad ei kasuta neid ainult artiklite jagamiseks, vaid suhtlevad oma jälgijatega, vastavad kommentaaridele ja küsitlevad oma lugejaid. See teeb nad ligipääsetavaks, eriti noorele auditooriumile, kes on sotsiaalmeedia maailmas aktiivsed. The Guardian pakub palju videosid, infograafikat ja isegi taskuhäälingusaateid. Nii on nende sisu lihtsamini mõistetav ja kergemini tarbitav. The Guardian ei kasuta oma lugejaid lihtsalt “töötlejatena”, vaid annab neile ka võimaluse aruteludeks ja kommentaarideks. Nad teevad kõik, et luua oma ajalehe ümber kogukond.
Kokkuvõttes kasutab The Guardian uusi meediakanaleid nii, et see ei ole ainult ühepoolne info edastamine, vaid tõeline dialoog oma publikuga.
Financial Times: traditsiooniline ajakirjandus uue meedia keskkonnas
Financial Times on rahvusvaheline ajaleht, mis keskendub finantsuudistele, majandusanalüüsile ja ärivaatlustele. Asutatud 1888. aastal Londonis, on see ajaleht tuntud oma põhjalike finantsuudiste, detailsete analüüside ja kõrgetasemelise ajakirjanduse poolest. Financial Times pakub teavet maailma turgude, majanduse ja äriürituste kohta, olles väga populaarne rahvusvahelises äriringkonnas.
Financial Times on samuti teinud samme uue meedia valdkonnas, kuid nende lähenemine on veidi erinev. Financial Times ei kasuta nii palju videoid ega multimeediat nagu The Guardian. Neil on rohkem süvitsi minevad analüüsid ja tekstid, mis ei ole alati kõige visuaalsem sisu, aga on oma valdkonnas väga väärtuslik. Financial Times jagab uudiseid, aga nad ei ole nii aktiivsed ega kaasavad oma sotsiaalmeedias jälgijaid nagu The Guardian. Nad postitavad rohkem lühikesi linke ja uuendusi, mitte tihti ei loo dialooge. FT keskendub rohkem professionaalsetele lugejatele, kellele on tähtis detailne ja tõsine analüüs. Seetõttu ei pruugi nad olla sotsiaalmeedias nii aktiivsed kui mõned teised väljaanded.
Financial Times jääb truuks oma tugevustele: nad pakuvad põhjalikku sisu, kuid ei muuda oma strateegiat sotsiaalmeedia kasutamisel nii palju kui The Guardian.
The Guardian on suurepärane näide sellest, kuidas kasutada uusi meediakanaleid mitte ainult uudiste jagamiseks, vaid ka lugejatega aktiivseks suhtlemiseks. Nad on sotsiaalmeedias hästi kohal ja toimetavad igapäevaselt, et hoida oma publikuga ühendust.
Financial Times keskendub rohkem oma põhisisule ja jätab sotsiaalmeedia kasutamise tagaplaanile. Nad on endiselt olemas, kuid ei ole nii aktiivsed kui The Guardian.
Kokkuvõttes teevad mõlemad väljaanded head tööd, aga nende lähenemine uue meedia kasutusele on väga erinev, sõltuvalt sellest, kellele nad suunavad oma sisu ja mis on nende põhieesmärk.
Комментарии
Отправить комментарий